lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Helgen som försvann😉

Kategori: Livsstil

Full snurr i helgen Ă„ sĂ„ var den slut🙈
Hann med en massa nytta och nöje iallafall!
Det blev ett bodypump pass pĂ„ lördag morgon, var lite trögstartad men blev ordning pĂ„ det sista halvan av passet😉 

HÀngde med sonen pÄ hockeytrÀning pÄ lördag eftermiddag, jÀklar vad de utvecklas snabbt pÄ isen! Blev vÀldigt lycklig av att se det, sÄ nu fÄr jag skÀrpa till mig och dra pÄ mig varma klÀder och hÀnga pÄ till ishallen fler gÄnger!!!

Söndagen Ă€gnades Ă„t matlagningđŸ‘đŸ» sĂ„ lyxigt att ha maten klar nĂ€r veckan startar med kaos😊 Jag i Sthlm, maken jobbar sent, sonen pĂ„ hockeycamp Ă„ dottern gör som 15 Ă„ringar gör bĂ€st...tar det lugnt😉

Lagade rotfruktspytt


SkĂ€r favoritrotfrukter i tĂ€rningar! Jag valde kĂ„lrot(lĂ„gt kolhydrat innehĂ„ll), morötter, palsternacka och gullök. 
Ringlade pĂ„ massor av olivolja och saltade Ă„ pepprade. 
In med plĂ„ten i ugnen pĂ„ 225 grader ca 30 min, öppna ugnsluckan dĂ„ och dĂ„ för att slĂ€ppa ut vattenĂ„ngan. 
SlĂ„ pĂ„ grillfunktionen, efter 15 min vĂ€nd runt pĂ„ pytten och grilla pĂ„ 15 min till! 

SĂ„ jĂ€drans gott och höstigt🍁
Till pytten serverades 1 dl quinoa och groddar! 


Har hittat en Quinoa-favorit😊 SaltĂ„ Kvarns vita quinoa Ă€r sĂ„ god och sjĂ€lvklart KRAV-mĂ€rktđŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»

Rekommenderas varmt! 

Hua, vad segt det var att gĂ„ upp i morseđŸ˜Č hade gĂ€rna sovit den dĂ€r timman till som man borde haft😉 Men upp kom jag och i tid ocksĂ„, Heja SJđŸ‘đŸ» ibland hĂ€nder det att de sköter sig faktiskt!
SĂ„ nu sitter jag hĂ€r igen... pĂ„ tĂ„get! En fördel Ă€r ju iallafall att jag fĂ„r mycket egentid att bara vara. Öronproppar i och njuter av landskapenđŸ™đŸ»

Nu anlĂ€nder jag snart hemma Ă„ tĂ€nkte ladda om för ett pass @acticđŸ’ȘđŸ»đŸ’ȘđŸ»

Trevlig kvĂ€ll alles❀ 

Kommentarer

  • Anna sĂ€ger:

    Vad skönt att se att man inte Àr ensam som har öronproppar pÄ tÄget. SjÀlv sÄ pendlar jag till och frÄn universitetet med tÄg och passar pÄ att nytta resan till att plugga pÄ. Med öronproppar i öronen sÄ kan jag koncentrerar mig oavsett var jag sitter. Har alltid öronproppar nÀr jag pluggar oavsett om det Àr hemma, pÄ tÄget eller i en tyst lÀsesal pÄ biblioteket. SÄ skönt att bara kunna plugga in propparna och stÀnga ute alla störande ljud. Fler borde verkligen testa. Ibland blir jag dock lite öm i öronen av propparna. Har du nÄgot tips pÄ sköna öronproppar som man bÄde kan har nÀr man pluggar och sover?

    2015-11-21 | 18:27:12
  • Anonym sĂ€ger:

    Hej! Öronproppar Ă€r toppen speciellt tidig morgon pĂ„ tĂ„get!
    Jag köpte öronproppar pĂ„ Apoteket som heter FrĂ€ck, de var för oss med kĂ€nsliga och mindre hörselgĂ„ngar. FĂ„r inte alls lika ont av dessađŸ‘đŸ»

    2015-11-22 | 18:50:16
  • Anna sĂ€ger:

    Tack för tipset. De öronpropparna ska jag verkligen ta och testa. SÀkert skönare Àn de vanliga gula industripropparna jag har nu.

    2015-11-28 | 11:59:53
  • Anna sĂ€ger:

    Tack Àn en gÄng för tipset. Nu har jag hunnit testa öronpropparna. Köpte dem för drygt en vecka sedan sÄ jag har hunnit anvÀnda dem en hel del. Fungerar klockrent bÄde till att ha nÀr man sover och pluggar. Gör inte det minsta ont i mina öron trots att jag har haft dem pÄ mig nÀstan hela dagarna nu nÀr jag har tentapluggat samt Àven sovit med dem pÄ nÀtterna. Propparna dÀmpar riktigt bra. Blir verkligen tyst med dem i öronen. Gör ju dessutom inget att det var snyggt rosa. Helt klart mina nya favoritproppar.

    Svar: Det var sĂ„ lite sĂ„đŸ˜Š Ja, vist Ă€r de toppenđŸ‘đŸ» och det Ă€r ju ingen nackdel att de Ă€r en supersnygg fĂ€rg heller😉
    Heidi Dahlén

    2015-12-08 | 22:02:52

Kommentera inlÀgget hÀr: