lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Hönsfärs

Kategori: Recept

Hittade hönsfärs på Coop här om dagen😊 och ett extra plus för att det var KRAV dessutom! 
Så idag lagades hönsfärsbiffar till familjen. 

Blanda samman:
1 ägg
0,5 dl grädde
1 finriven gullök
2 pressade vitlöksklyftor
1 tsk himalayasalt & rikligt med svartpeppar. 

Lägg i färsen och blanda väl. Låt stå ca 5-10 min. 
Stek i smör ca 3-4 min per sida. 
Smeten var väldigt lös, men det gick ändå bra att forma biffar. 


Till hönsfärsbiffarna serverades ugnsstekta grönsaker och vitkålssallad.
 

Vitkålssallad 

Blanda 1 dl créme fraische, 1 msk majonnäs, 1 pressad vitlöksklyft och smaka av med salt och svartpeppar. 
Hyvla sedan i ca 3-4 dl vitkål. 
Blanda samman!

Ugnsbakade grönsaker

Hyvla morötter, klyfta rödlök och skiva vitkål i stora bitar ca 2*2 cm. 
Klicka på 2 msk cocosfett och krydda med salt, chiliflakes & svartpeppar. 
Tillaga i 200 grader ca 30 min. 

Eftersom jag detoxar så fick jag inte smaka på biffarna utan fick nöja mig med lite quinoa istället. Men enligt make och son så smakade det jättegott och var väldigt saftigt👍🏻 Så hönsfärs kommer jag definitivt köpa fler gånger! 


Min detox-tallrik smakade också toppen, så alla är nöjda och glada efter kvällens middag😊 

Hann även med ett bodypump-pass ikväll, gick strålande! Återstår att se hur strålande jag kommer känna mig  imorgon😉

Önskade er en god natt❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: