lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Savoykål

Kategori: Recept

Vilken dag☀️ Valde att stanna hemma från Sthlm idag, så har pluggat till och från under dagen! Känns som jag ligger i fas😉
Lite seg var jag igår på bodypumpen, kändes att min tidiga uppstigning och vintertidomställning var bidragande orsaker.. Men den bästa träningen är ju den som blir av sägs det ju😊 så nöjd ändå att jag tog mig iväg! 

Idag blev det en 5 km löprunda👍🏻 kändes helt ok och hoppas på att jag snart är tillbaka på min vanliga tid. Får jaga tiden i lagom takt😁, inte riktigt min starka sida att ha tålamod men jag jobbar på det! 

Hittade denna på Ica i helgen😃

Närproducerad och KRAV savoykål! Blev så där lycklig som bara jag kan bli av att hitta KRAV-livsmedel😉 
Fick iallafall lite ny inspiration till en ny rätt, och resultat blev väldans gott😊

Savoykål & rödbetor med smak av timjan 

Skala och skär rödbetor i klyftor, ringla över olivolja och tillaga i ugnen 225 grader ca 30 min. 

Smält 25 gram smör i en kastrull, sila av bottensatsen. Använd alltså bara smörfettet(typ Ghee). Inget för mjölkproteinallergiker/laktos, då man inte får bort allt mjölk-protein/socker. 
Men reducerar iallafall det mesta! 

Stek savoykålen i smörfettet. Klipp ner 1/2 kruka timjan över kålen. Krydda med salt och svartpeppar. Stek med lock ca 15 min tills kålen mjuknat. 

Blanda sedan i rödbetsklyftorna och tillsätt ca 1 dl kokt quinoa per portion. 


Så gott och fräscht😊 Nu laddar jag om för ett bodybalance-pass med svägerskan💞
Önskar er en fortsatt skön tisdag❤️


Kommentarer


Kommentera inlägget här: