lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Annorlunda dagar...

Kategori: Allmänt

Dåligt med blogginlägg här😁 Men det finns en förklaring till det. 
Satte förra torsdagen in tandställning i både över- och underkäken. Fåfängd som jag är valde jag ju att ha en osynlig tandställning, alltså en som sitter på baksidan av tänderna. Allt för att slippa räls igen... 
Vill man vara fin får man lida pin, har fått en helt ny innebörd😉 
Skämt å sido, det var inte bara av estetiska skäl jag valde att tandreglering igen. Käkarna har varit osymmetriska och lett till fel bet, spända käkar och tandgnissel! Så att åter kunna bita av saker men framtänderna blir kanon, och snyggt blir det också! 

En stor nackdel med denna typ av tandställning är att den tar stor plats på insidan och konkurrerar ut tungan! Har haft jättesvårt med talet😔 sorg för mig men kanske inte för nära och kära😉 Men jag hoppas på att det blir bättre med tiden. 

Mat är ju en annan del... Soppa, soppa, soppa å ja mer soppa. Har varvat med broccoli-, blomkål-, och tacosoppa! Gott är det ju med soppa men lycka är att få tugga😊
Igår blev det dock vegetariskbuffe, fick välja lättuggat😂 inga råa grönsaker med andra ord. Sorg för mig som lever på råkost! 

Lagade Zucchiniplättar, tänkte att det var smart, mjuk och lättuggat för mig!
Dessa är superbra att ta med i matlådan! 

Då jag varit väldigt trött efter insättningen av tandställning har träningen helt prioriterats bort😔 Tråkigt men sant, kan inte minnas när jag hade 5 träningsfria dagar på raken🙉 Men idag unnade jag mig en promenad från skolan till lägenheten på söder☀️ Solen värmde gott! 
Stannade även till på Cajsa Warg och köpte med mig en liten rödbetssallad med fårost😊 Smakade ljuvligt och min middag blev bra mycket lyxigare👌🏻

Nu ska det läsas instuderingsfrågor och sen blir det sängen tidigt😴 
Ta hand om er❤️  


Kommentarer


Kommentera inlägget här: