lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Detox dag 1

Kategori: Livsstil

Då var det dags att höststäda kroppen! Startade detoxen idag då jag hade en lunchdate igår som jag absolut inte ville avstå ifrån❤️ vi unnade oss Rosengrens vegetariskabuffe och avslutade med en rawfood-fika å en massa babbel förstås,  sånna möten är balsam för själen🙏🏻

Jag kör som vanligt Alpha Plus detox, väljer dock denna gång att detoxa 8 dagar istället för 14. Anledningen är främst att jag tycker 2 veckor känns jättelångt och att jag har massa saker inplanerade och det skulle bli allt för tufft att hålla en detox på det sätt jag vill. Så 8 dagar passar mig perfekt, det blir lite hårdare detox med mindre mat att tugga och äta men å andra sidan så passar ju drickbart mig som handen i handsken just nu😉 tandställningen är fortfarande ivägen...

Startar dagen med att koka 1 liter Pau D'Atca te som jag dricker jämt fördelat under dagen och tar mig en mighty greens till frukost.
Sen fördelar jag 3 st UltraClear(2 skopor) med 1 msk psyllium i, över dagen. Idag blev det kl 11.00, 16.00 och vid 19.00. 
Hade en riktig dipp vid 14 tiden men unnade mig vila i ca 30 min, så piggnade jag till igen! 
Viktigt vid detox att se helheten, fysiskt och mentalt!

Ikväll blev det åter bodybalance, följde med svägerskan igår också och det kändes i benen idag. Men passet är helt perfekt att träna under detox, då stort fokus ligger på andningen. Att andas rätt är a & o för hälsan👍🏻 

Laga mat slipper jag inte även om jag inte äter den själv😉
Idag lagades det hjortfärsbiffar:

400 g hjortfärs
2-3 vitlöksklyftor
1 gullök
2 msk färskost
1 ägg
Svartpeppar & himalayasalt 


Pressa vitlöken och riv löken på ett rivjärn. Blanda samman all i en bunke och blanda ihop. 
Forma 8-10 biffar och smörstek ca 2 min per sida. 
Slå på 3 dl grädde, en skvätt kalvfond och soya. 
Låt puttra på svag värme ca 10-15 min så att grädden tjocknar lite. 

Servera med ångkokt broccoli eller potatis! 

Dottern hade en kompis på besök så 4 personer rensade varenda stekpanna/kastrull/skål😃 Antar att maten var väl godkänd😉
Nu är gänget iväg och tränar innebandy och själv tar jag mig ett såpabad🛁 

Önskar er en fortsatt härlig kväll❤️ 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: