lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Falukorv 75

Kategori: Recept

Imorgon Ă€r det tentadags😁 kĂ€nner mig redo och kanske inte... Den dĂ€r j-la stressande kĂ€nslan av att man alltid kunde gjort lite till Ă„ lite till! 
Vem Ă€ger problemet?? I detta fall Ă€r det tyvĂ€rr jag😔 
En insikt jag mĂ„ste jobba pĂ„! 

Dagens middag blev enkelt men ack sĂ„ god😊
Falukorv frĂ„n Robertssons utan socker och med hög kötthaltđŸ‘đŸ»

Hittade massa nĂ€rproducerat och KRAV-mĂ€rkt pĂ„ Ica! SĂ„ nu Ă€r kylen fylld med massa grönsaker😃 Först till kvarn gĂ€ller va😉 Vet sedan tidigare att de försvinner snabbt!!
SkĂ€r igenom halva falukorven i ca 1,5 cm tjocka skivor. 
Skiva tomat och gullök i tunna mĂ„nar. 
Fyll springorna i korven med en tomat- och lökbit. 
TĂ€ck med smakrik ost! 
Skiva tomat, spetskĂ„l & gullök. Blanda grönsakerna med 2-3 dl riven ost, fyll sedan ugnsformen runt om korven med grönsaksblandningen. 

SĂ€tt ugnen pĂ„ 225 grader och tillaga i 15 min, stĂ€ll sedan om pĂ„ grillfunktionen och lĂ„t osten fĂ„ fin fĂ€rg. Det tar ca 15 min till. 

Serverade den pĂ„ en bĂ€dd av babyspenat! Bra att fĂ„ i sig extra gröna grönsakerđŸ‘đŸ»

Önskar er en fortsatt hĂ€rlig torsdag och Ă€gna gĂ€rna en tanke och hĂ„ll era tummar för mig imon mellan 9-11âœŠđŸ»âœŠđŸ»
❀

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: