lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Ibland blir resultatet bättre än förväntat;)

Kategori: Livsstil

Hade ju tentaskrivning i fredags, kändes faktiskt ganska illa när jag lämnat ifrån mig den och började lyssna på alla runt omkring. Fick dock goda nyheter igår eftermiddag👍🏻 VG på tentan och godkänd inlämningsuppgift också😊 Resultat= VG i kursen🙏🏻 Heja mig och stor klapp på axeln😉 Nu kör vi vidare!!!

Har inte hunnit uppdater något på ett par dagar tyvärr. Ibland måste man prioritera människor som behöver ens hjälp och stöd❤️

Hann iallafall hem i fredags och äta min goda höstgryta som puttrat på spisen i ett par timmar i torsdags och sen fått stå till sig i kylskåpet till fredagskvällen😊

Höstgryta
1,3 kg bog
8-10 vitlöksklyftor
4 gula lökar
4 msk kalvfond
2-3 dl rött vin
0,5 dl soya
1-2 tsk sambal olek 

Skär bogen i 2*2 cm stora bitar, bryn i smör, lite i taget. Hacka vitlök och gullök i bitar, bryn hacket i smör. 
Lägg över allt i en gjutjärnsgryta och fyll på med fond, vin, soya och 1-2 dl vatten så det täcker köttet. 
Krydda med svartpeppar, sambal olek & himalayasalt efter tycke och smak! Låt koka på svag värme i ca 2-3 h. 
 
Skala ett par morötter och palsternackor, skär i stänger, ca 4 cm långa. Lägg i i grytan och låt puttra med ca 15 min. Skär en röd paprika och en grön paprika i stora bitar, lägg i dem också och täck med lock och dra av grytan från plattan. Låt stå till sig, gärna över natten!

Otroligt smidigt att ta fram när man kommer hem efter en lång dag i Sthlm👍🏻
Serverades med en klick créme fraische på toppen🍴 & tanken var ju ett glas rött till men planen fick snabbt ändras då jag var tvungen att fara iväg! 

Långkok är tveklöst bland det godaste som finns, speciellt med rödvin och rotfrukter i! Höstigt och mysigt🍁🍂🍃

I morse var jag uppe med tuppen och tåget gick 06.32😴 Sov otroligt dåligt så tröttheten är ett faktum... Blev alldeles för många koppar kaffe igår och allt för sena koppar dessutom. 
Brukar bara dricka en kopp kaffe/dag och det brukar bli på morgonen, men ibland har jag svårt att stå emot när det bjuds och speciellt när man är lite trött och stressad. 
Melatoninproduktionen hämmas av koffeinet upp till 10 h efter intaget, så det var ju inte så klokt att dricka den sista koppen runt 17 tiden🙈 
Så hoppas somna i ovaggad ikväll😉

Som sagt orken var inte på topp i eftermiddag, tog mig iallafall en rask promenad från Odenplan till Färgagårdstorget och middagen blev inte speciellt avancerad! 

Tre kokta KRAV-ägg fick det bli👍🏻 Funkar finfint med enkel mat ibland, jag är ju rätt bortskämd med att alltid äta god vällagad mat😊 

Nu ska det bäddas och sen tror jag nog att det blir sängen och lyssna på Jonas Coltings pod! Önskar er en fortsatt mysig måndag❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: