lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Sötpotatisbullar/plättar eller call it whatever😉

Kategori: Livsstil

Nuförtiden serverad det bara lättuggat hemma hos oss så det blir bara massa recept här i samma anda😉

Idag gjorde jag sötpotatisbullar, eller vad man nu vill kalla dem!? Som jag skrev i förrgår så lagade jag klart en hel del mat vilket resulterade i att jag hade en ugnsbakad sötpotatis klar i kylen. 

Tillagade den i ugnen på 225 grader ca 35 min.

Sötpotatisbullar

1 ugnsbakad sötpotatis
3 ägg
1 msk fiberhusk
1/2 tsk himalayasalt
Svartpeppar

Vispa samman ägg, fiberhusk och kryddor. Skär ett snitt i sötpotatisen och skrapa ut innehållet, mosa med en gaffel.
Blanda ihop till en smet och låt svälla ca 5 min. 
Stek i kokosfett ca 3 min per sida. 

Serverades på en bädd av babyspenat! 

Grymt gott och lättlagat😊 

Nu blir det att återgå till studierna igen! Önskar er en fortsatt skön tisdag❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: